11 Kasım 2011 Cuma

Karışık dolma


Uzun bir sessizlikten sonra merhaba..
Son günlerde yaşadıklarımız ülkem ve ailem için zor günlerdi.. Ülkem şehitlerimizle sarsılırken Van'da yaşadığımız deprem afetini yaşadı.. Depremde kaybettiğimiz kardeşlerimize allahtan rahmet , kalanlara da sabırlar diliyorum. Ve inşallah bu yaşadıklarımız hem ülkem için hem de ailem için son olur...Güzel ve sağlıklı günler görürüz...

İstanbulda minik topan patlıcan bulunmuyor. Nedenini anlamadım.. Bizler patlıcan dolmasını minicik patlıcandan yaparız.. Bu yüzden de en son Mersine gittiğimde dolmalık patlıcanlarımı alıp geldim.. Bir süredir sağlık problemleri yüzünden yapamadığım dolmalarımın zamanı geldi. Bugün ilk iş olarak patlıcan ve kabaklarımı oyup dolmalık hale getirdim.. Akşamdan suya koyduğum salamura yaprağımı da sürekli suyunu değiştirerek tuzunu aldım..Hafif sıcak suda haşladım ve sarılacak hale getirdim.. Bu hazırlıklar tamamlandıktan sonra sıra iç hazırlamaya geldi.

İç malzemeler :  3 orta boy soğan ( rondodan geçirdim ince kıyım )
3 küçük domates
1 su bardağı pirinç
350 gr. yağlı koyun kıyması
4-5 diş sarımsak
1 demet maydonuz
Tuz
Karabiber
Yeteri kadar sıvıyağ (mısır özü ve zeytinyağ karışımı )
Nar ekşisi
Domates ve biber salçası (karışık koyarım)

Sosu İçin : 
Limon suyu
4-5 diş dövülmüş sarımsak
1 yemek kaşığı kuru nane


İç malzemeler karıştırılıp dolmalar doldurulup sarmalar sarılır.. Tencereye yerleştirilir. Pişmeye yakın limon suyu dövülmüş sarımsak karıştırılır. Bu karışım dolmalar ve sarmaların üzerine yemek kaşığı ile gezdirilerek dökülür..En üste de kuru nane serpilir. Birkaç taşım kaynadıktan sonra altı kapatılıp dinlenmeye bırakılır.




Küçük bir öneri : Kabakların oyulan içlerini hafif yağda öldürerek sarmısaklı yoğurtla karıştırabilirsiniz....


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: