18 Aralık 2011 Pazar

Aşure

Muharrem ayının onuncu günü Aşure günüdür. Muharrem ayı, Kur'an-ı kerimde, kıymet verilen dört aydan biridir.
Bu ayın en kıymetli gecesi de Aşure gecesidir. Allahü teâlâ, birçok duaları Aşure günü kabul etmiştir. Hazret-i Âdem'in tevbesinin kabul olması, Hazret-i Nuh'un tufandan kurtulması, Hazret-i Yunus'un balığın karnından çıkması, Hazret-i İbrahim'in ateşte yanmaması, Hazret-i İdris'in canlı olarak göğe çıkarılması, Hazret-i Yakub'un, oğlu Hazret-i Yusuf'a kavuşması, Hazret-i Yusuf'un kuyudan çıkması, Hazret-i Eyyüb'ün hastalıktan kurtulması, Hazret-i Musa'nın Kızıldeniz'i geçmesi, Hazret-i İsa'nın doğumu ve ölümden kurtulup, diri olarak göğe çıkarılması Aşure günü oldu.

Aşureyi evimde pişirmeye özen gösteririm. Komşulara gidip pişirmişliğim de vardır :)) Ama tamamen göz aşinalığıyla deneyim kazandım.. Annem çok güzel pişirirdi.. Onu izleyerek öğrendim..İlk kez de fotoğraflıyarak aşamalarını da kaydettim.

Bakalım sizlerde beğenecekmisiniz ?

Malzemeler : Yarım kilo aşurelik buğday
1 su bardağı fasulye (benim bardaklarım epey büyük bardaktır)
1 su bardağı nohut
250 gr. kuş üzümü
300 gr. kayısı
2 kg. şeker
1 portakal  kabuğu rendesi
1 paket vanilya

Üzerini süslemek için :
Ceviz
Fıstık
Tarçın

Yapılışı : Aşurelik buğdayımı 2- 3 defa sudan geçirerek yıkadım. Aşure pişireceğim yılda birkez yerinden çıkan tencereye yıkanmış buğdaylarımı alıp üzerine sıcak su ilave edip pişirdim.. Yaklaşık yarım saat pişirdikten sonra yine sıcak su takviyesi yapıp kapağını kapatıp sıcak ortamda sabaha kadar beklettim. Nohut ve fasulyeyi 1 gün öncesinden suya ıslamıştım.Ertesi gün işimin kolaylaşması için onları da akşamdan pişirdim.

Kuş üzümlerimin çöplerini temizleyip kayısıları da minik minik doğrayıp pişmeleri kolay olsun diye sıcak suya ıslattım. Sabah ilk iş buğdayların yarısını blenderden geçirdim. Bu işlem aşurenin kıvamlı olmasını sağlıyor. Geriye kalan yarıyla birleştirip ocağa yerleştiler. Artık bütün malzemelerin şeker dışında hepsinin buluşma zamanı :))) Kuru fasulye, nohutlarını ilave ettim. Akşamdan suya ıslattığım kayısı ve kuş üzümünü ıslattığım su ile beraber kaynayan buğdaya ekledim. Başından ayrılmadan karıştırarak pişirdim. Kaynamaya başladıktan sonra aşurenin yüzünde hafif parlak bir tabaka oluştuğunda şekeri atma vakti gelmiştir. Şekerle birlikte kaynadıktan sonra tadına bakmak için porselen bir tabağa alınıp soğutulduktan sonra tadına bakılır. Damak tadınıza göre şeker ilave edebilirsiniz. Kaynamaya başladıktan sonra karıştırmaya aralıklı olarak devam ettim.Eğer gül suyu dökmek isterseniz bu arada ilave edebilirsiniz. Ben gül suyu yerine portakal kabuğu rendesi ekledim. Yaklaşık yarım saat kısık ateşte ara ara karıştırarak aşurenin pişmesini sağladım.. Ocağı kapatmadan 3-4 dk. önce vanilya ekledim..Piştikten sonra kimlere gönderilecekse ebatlara göre kaplara servis yapıp dinlenmesini sağladım.Ceviz fıstık ve tarçınla süsledim..


Afiyet olsun...

2 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

elerinize sağlık,rabbim kabul etsin..

Neslihan dedi ki...

Amin canım sağol.. Allah gelecek yıllara sağlıkla ulaştırsın...