2 Haziran 2010 Çarşamba

Patates Püresi Eşliğinde Çentik Kebabı

Merhaba
1 yıl önce eşimin dişlerinde problem oluştuğu için hepsini çektirip implanta karar verdi. Süreç çok uzun ve sancılı  bir süreç. Doktorumuz geçici dişler yapmasına rağmen eşim kullanamadı. Bu dönemde de hep yumuşak besinler ile beslenmeye çalışıldı. Tarifler alındı. Bu döneme özen gösterildi. Yemek alışkanlıklarımızın içerisinde patates püresi pek yoktu.Bu dönemde hayatımıza dahil oldu.Soframızda yerini aldı..İyiki de almış..Şimdi et yemeklerimize eşlik ediyor.Ve severek tüketiliyor.Bugünkü tarifimizde Patates püresi eşliğinde çentik kebabı. Mersin'de et alışverişlerimizi eşim yapardı. Soylarında kasaplık olunca...Hatta bir dönem babasına yardım amaçlı eşimde bu mesleği yaptığı için bu alışveriş ona aittir.Ama burada öyle bir şansımız yok. Market alışverişi sırasında çentik kebabı olarak hazırlanmış etleri görünce aldım.Patates püresi yapıp bu nefis lezzeti de mutfak menümüze eklemiş olduk :)))

Malzemeler : 
Yarım kilo dana biftek (ince uzun şeritler halinde kesilecek)
Sıvıyağ Ben son günlerde fındık yağ kullanıyorum.
Tuz, Karabiber

Patates Püresi İçin;
4 Patates
Tereyağ
Süt
Kaşar Peyniri

Yapılışı: Etlerimiz sıvıyağ konularak pişmeye bırakılır.Suyunu salıp tekrar çektirilir.Suyunu çekmeye yakın baharatlarını ve tuzunu ekledim.Hafif pembeleşince altı kapatılır.Patatesler soyulup haşlanır.Süt,tereyağ eklenerek püre haline getirilir.Tuz ve karabiberi eklenip püre sıcak halde iken kaşar peyniri rendelenir.Etler eşliğinde sunumu yapılır.....




1 yorum:

mine dedi ki...

çentik kebabını ilk defa duyuyorum
çok lezzetli görünüyor, deneyeceğim ellerinize sağlık
sevgiler