24 Mayıs 2010 Pazartesi

Öğrencilerimizle Tavuk kalamar keyfi


Mutfak gerçekten büyük bir keyif. Hele yapılanlar sevilerek yenilirse.Tarifleri paylaşmak, denemek, damak tadına uygun olanları not etmek ve bir arşiv oluşturmak. Ne kadar güzelmiş. Bunları anladım. Çocuğunuz kaç yaşında olursa olsun  "anne ne pişirdin" diyerek koşarak eve gelmesi. Annenin pişirdiği yemeği büyük bir keyifle yemesi. Bizim gibi annelerin en büyük mutlulukları değilmidir ?
Üniversiteli çocukları olanlar bilir bu hafta final haftası.Çocuklar hem gergin hemde yorgunlar.
Öğrenci çocuklarımı biraz rahatlatmak amaçlı ben de sık sık yemeğe alıyorum.Yemek sonrasında biraz ders birazda PS3 oynayarak stres atıyorlar.Onlarla beraber olmak banada iyi geliyor.Gençleştiğimi hissediyorum :))
Bugünkü tarifimizde bu ziyafet soframızdan (Çocuklar ziyafet diyor )
İlk kez bu tarifi Yemek Biz grubundan Sevgili Figen bizimle paylaştığında denemiştim.Biz tavuksever bir aile olduğumuz içinde bu tadı çok sevdik.Sonrasında hep özel yemeğim oldu.
  
Malzemeler :
  • 1 kg. Tavuk göğsü (Uzun şeritler halinde kesilmiş )
  • 1 Çorba kaşığı yoğurt
  • 1 Çorba kaşığı salça
  • 1 Yumurta
  • Tuz, karabiber, kekik ,kırmıızı pulbiber
  • Un  - Galeta unu 
Yapılışı :

Un ve galeta unu dışındaki bütün malzemeleri karıştırıp bulamaç haline getirdim.Bu karışıma ince uzun şeritler halinde kesilmiş tavuklarımızı ekleyip, 2 saat kadar dinlendirdim. Vaktiniz yoksa hemen de yapabilirsiniz.Dinlendirirken buzdolabına koyuyorum.Sonrasında bulamaçlarından süzülmesi için bir süzgece alıyorum.Tavuklar süzülürken un ve galeta unundan bir karışım yapıp geniş bir tepsiye alıyorum.Tavukları un ve galeta ununa bulayıp kızgın yağda kızartıyorum.
Bizim kalamarlarımızın yanında pilav,patates kızartması.salata ve yoğurt vardı.Erkek çocukları olunca doyurucu olması açısından yanına katkıda yaptım.Aslında pilav ve patatese ihtiyaç bile yok.Çünkü menümüz çok doyurucu oluyor.

Hiç yorum yok: