30 Eylül 2011 Cuma

Hamsi Kuşu

Merhaba
Sizi bugün hamsi kuşu ile tanıştırmak istedim.. Her ne kadar zorlu bir süreçten geçşe de çok güzel bir tatdır.. Tam da hamsi zamanı olmasından artık bu tarifi yayınlama sırasının geldiğini düşündüm. Hamsileri temizleme ve üst üste koyma işlemleri biraz yorucu gelebilir sizlere. Ama bu işlemi de ben zevkle yapıyorum..Sanırım hamsiyi sevenler buna katlanacaktır :)))


Hamsiler yıkandıktan sonra süzgece alınır. Ve orta kılçıkları alınır. Sonrasında ben yeniden bir sudan geçiriyorum. Süzgece alınan hamsiler suları süzüldükten sonra resimde görülen köpük kaplara ikisi birbirinin üzerine konularak dizilir. Bu kaplara dizme nedenim hamsileri bol miktarda alıp buzluğa depolamam :)))

Hemen yapılmak istenirse bu şekilde dizilen hamsileri mısır ununa bulayıp kızartma tavasına yerleştirebiliriz.
Kızartma tavamız  özel hamsi için yapılan tavalardan..Tava normal teflon tavalardan da önemli olan kapağı.. Ters çevirme işlemi yaptığımız için kapak önem kazanıyor.


 Az bir sıvı yağ gezdirilen tavaya mısır ununa bulanmış balıklarımızı yerleştirip orta ateşte pişirilir. Nar gibi kızaran balıklarımıza da genellikle roka salatası veya isteğe göre de yeşil salata da eşlik edebilir.


           

Hiç yorum yok: