16 Mayıs 2010 Pazar

Canım ablamdan Elmalı Pasta

Merhaba
Sırtımda oluşan ağrı yüzünden Dr.önerisi ile kollarımı fazla yormamaya özen göstermeye başladım.Market alışverişleri de malum 1-2 ürün almaya girersiniz.Olmayan malzemeler akıla geldikçe liste uzar gider,fileler ağırlaşır..Bu yüzden de bu günlerde market alışverilerimizi oğluşum yapmaya başladı.Tabii markette elmaları görünce dayanamaz oğluşum.Fazla miktarda alınan elmalar yavaş yavaş artmaya  başladı.Ben de değerlendirme amaçlı  elmalı pasta yapmaya karar verdim.Zaten yapılan pastalarımızın mutlaka misafiri olur..Eee tabii burası bir öğrenci evi. Bol misafirli hele bunlar bir de öğrenci olursa benim de keyfim yerinde olur :))
Bu tarif canım ablamın tarifidir.Hepimizin bildiği bu tarifle hamur miktarını ikiye katlayıp yarısını tuzlu yarısını da tatlı yapar.Tabii ben yarım ölçek olarak yaptım.
Elmaları soyup rendeden geçirdim.Pişirdim.Tarçın  ve ceviz ilave edip soyumaya bıraktım.Elmaların miktarı fazla olunca hazırladığım harcın miktarıda fazla oldu.Bir bölümünü deep freeze poşetleyip kaldırdım.İlerleyen günlerde yine bir elmalı pasta olarak değerlendirilecek....



Malzemeler 
  • Yarım paket katıyağ
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı tepeleme yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • Alabildiği kadar un

Yapılışı :
Katıyağ eritilir. Diğer malzemeler sırasıyla eklenip ele yapışmayacak bir hamur elde edilir.Ben hamuru yarım saat dinlendirdim.Sonrasında 2 şekil ile elmalı pastalarımı yapmaya başladım.
1.şekilde minik parçaları avuç içinde açıp ortalarına h arcından koyup yuvarlak toplar halinde yaptım.
2.şekilde ise küçük tabak şeklinde hamuru merdane ile açıp dörde böldüm.Kalın kısmına harcından koyup sigara böreği gibi sardım.
Acele olan durumlarda aynı hamurdan hazırlayıp ikiye ayırıyorum.Yarısını borcamın tabanına yayıp ortasına harcı seriyorum.Üst katına ayrılan hamurdan ince çizgiler yuvarlayıp kafes yapıyorum.
Fırında 180C pişen elmalı pastalarımızı pudra şekeri ile süsleyip servis yapıyorum..
Afiyet olsun...........




Hiç yorum yok: