6 Mayıs 2010 Perşembe

Bizim Usul Makarna

İstanbul'daki yaşamımızla birlikte herşey değişmeye başladı.Yeni şehir,yeni insanlar ve yeni bir hayat...Mersin'de sabah 9:00 akşam 18:00 ya da 19:00 çalışırdım.Akşam eve döndüğümüzde seri bir şekilde akşam yemeğini hazırlar ertesi günün akşam yemeği hazırlığına geçerdim.Tabii bu acele içerisinde hep bilinen tariflerden yola çıkardım.Ama yeni tarifleri incelemekten,denemek için iç geçirmekten de kendimi alamazdım.Hep emekli olup bunları denemeyi hayal ederdim.Sonrasında içimi bir korku kaplar bu defada herhangi bir rahatsızlıktan dolayı perhiz olmaktan korkardım...Hızlı tempoda çalışma hayatına ara verip homeofis çalışmaya başlayalı  7 ay oldu.Bu zaman zarfında acele yapılan yemeklerden zevk alınmıyor bunu anladım.Hem işlerimi devam ettirip hemde mutfağa zaman ayırmak,yeni tarifler denemek farklı bir duyguymuş.Bu denemelerden bir örnek olacak şimdiki tarifimiz de...Oğluşum reklamlardan etkilenip Selva bizim usul makarna istedi.Nasıl yapalım dediğimizde de Orman kebabı eşliğinde deneyelim bakalım nasıl olacak diye de fikir verdi.Neyse ki oğluşumda farklı tatlar denemelerimde beni destekliyor.Tatlar konusunda yorumlar yapıp bir daha yapıp yapmayacağımıza birlikte karar veriyoruz.Malzemeler az.Malum biz 2 kişilik küçük bir aileyiz.....




Orman Kebabı
300 gr. Kuzu eti
1 küçük soğan
3 diş sarmısak
1 çay bar.haşlanmış bezelye
2 küçük biber
1 domates
2 patates
Sıvıyağ
Tuz,Karabiber,Kekik







Hazırlanışı :
Tencereye kuzu etlerini alıp suyunu çekene kadar kavurdum.1 adet soğanı yemeklik doğrayıp ilave ettim.Üzerlerine sarmısakları da koyup biraz su ilave edip kavurmaya devam ettim.Suyunu çeken etleri fırın kabıma aldım.Ayrı bir yerde bezelyeleri haşladım.Patatesleri küp küp doğrayıp kızarttım.Tüm malzemeler hazırlandıktan sonra sırasıyla fırın kabına alıp önceden ısıtılmış olan 180C derecelik fırında pişirdim.


Makarnasını tereyağlı sade makarna olarak hazırladım.Üzerine Orman kebabı yerleştirip servis yaptım....
Bu nefis salata eşliğinde soframızı tamamladık...



Afiyet Olsun.....................

Hiç yorum yok: